lørdag den 27. september 2008

Markus's begravelse

I dag var det så Farfar Markus's begravelse.
Det starte kl. 11 i kirkegårdskapellet i Odense. Det var en flot begravelse, med en masse sange blandt andet sang Judith og Amalie, og Dress spilledet orgel. Det var enormt smukt. Da farfar skulle bæres ud var det Bjarke, Daniel, Jarl, Phillip, Uffe og Anders der bare ud. Vi gik alle efter bilen, hen over vejen over til farmors's gravsted, for det er her farfar ønskede at blive lagt til hvil. Her talte præsten.. det med af jord er du kommet, til jord skal du blive, af jord skal du genopstå.. vi sang sangen altid frejdig når du går, og så lage vi alle rose på kisten.
Derefter holde Uffe en takke tale, hvor han sagde at alle var velkommen hos Bjarke og Maria som havde lavet en lidt frokost, med kaffe og kage nede i spejderhytten på Svendborgvej...


Her fik vi en fantatisk frokost med skære pålæg fra Blikdahl i Årslev.. der var lun leverposteg, æg og tomater, og så en ostefad. der var også kager. Maria havde bage gulerodskage og banankage.
det var sku lækkert.

Her Sonja, Daniel og Rener de var kommet fra Spain, men deres far Kåre. Det er over 10 år siden jeg har set Sonja, og det er jeg ked af for hun er en dejlig pige som jeg snakker rigtig godt med. Jeg har også lovet at Bjarke og jeg meget snart kommer ned og besøge dem i spain...måske til jul eller næste sommer, der ned skal vi... jeg har været i Madrid sidste år men de bor i La conia i det nordlig spain.

Vi havde en rigtig god eftermiddag. Lige efter farfar's ønsker, familien samlet omkring god mad og hygge snak, og fantatisk vejr.
Børn der løber rund på græsplænden og spille bold...Bedre kunne dagen ikke havde været... lad Han hvil i fred Farfar

Ingen kommentarer: