onsdag den 8. oktober 2008

Mit gamle skab

Dette skab har jeg arvet fra min farmor og farfar.

Da min farmor dødet den 1. juli 2008, fik jeg dette skab, det er fra min oldefar J.P. Jensen. Han har lavet toppe og han har sat ben på. Det var hans svendeprøve til snedker omkring 1908, han har taget et skab som på det tidspunkt var hundred år, det kan man se på bagsiden den er nemlig hugget ud med en økse.

Jeg tog skabet til en lille virksomhed som hedder Intarsa. De har lavet mange gamle møbler, for steder som Hvidkilde slot, og jeg er i den heldige situation at Andreas som ejer firmaet også er vores udlejer. Han lavet en det som han kalder en nænsom restaurering, og det er bare blevet flot.


1 kommentar:

Francine St. Laurent sagde ...

Solvej! Du savn mere blogs! Jeg kan forstår lidt hehe.. (jeg prøve) Og jeg kan lide din billeder! vi ses senere!